Intarsizzioni

À prupositu di testwiki
Versione di e 26 ott 2022 à e 18:08 da imported>EN-Jungwon (Da vida dinò: clean up, replaced: [[Category: → [[Categoria: (2) using AWB)
(diff) ← Versione menu ricente | Ultima revisione (diff) | Versione più nova → (diff)
Vai alla navigazione Vai alla ricerca

In matematica, è in particulari in a tiuria di l'insemi, l' intarsizzioni (o intersezzione) (simbulu ) di dui insemi A è B hè l'insemu di l'elementi chì appartenini à tempu sighi à l'insemu A sighi à insemu B.

L'intarsizzioni hè un'uparazioni binaria. In l'algebra booleana currispondi à l'uparatori AND è, in logica, à a cunghjunzioni.

Difinizioni

L'intarsizzioni di dui insemi A è B si denota cumunamenti incù AB. Dunqua x hè un elementu di AB s'è è solu s'è x hè à tempu un elementu di l'insemi A è B, in simbuli:

(xAB)(xAxB).

Più in generali, data una famidda qualsiasi {Aα,α} d'insemi, l'intarsizzioni hè difinita com'è l'insemu αAα à u quali un elementu x apparteni s'è è solu s'è x apparteni à ugnunu di l'Aα.

Prubità

Diagramma di Eulero-Venn par l'intarsizzioni.
intarsizzioni d'una sfera è un cubu in parti suprapposti

Da a difinizioni suvita subitu ch'è l'intarsizzioni hè un'uparazioni cummutativa. In simbuli:

AB=BA.

Infatti

xABxAxBxBxAxBA.

L'intarsizzioni hè inoltri un'uparazioni assuciativa:

(AB)C=A(BC).

Infatti

x(AB)CxABxCxAxBxC
xAxBCxA(BC).

Par quissa si pò rinuncià à i parentesi quand'iddu si cunsidarighja l'intarsizzioni di più di dui insemi, scrivindu simpliciamenti ABC.

Asempii

Com'è asempiu elementari si devini cunsidarà dui insemi finiti (veni à dì incù un numaru finitu d'elementi) A={1,2,3} è B={2,3,4}. In stu casu si pò virificà dirittamenti par ogni elementu di A s'iddu hè ancu elementu di B (o viciversa), uttinindu

AB={2,3}.

Un asempiu un pocu più astrattu hè datu da dui insemi difiniti par via di ditarminati prubità di i so elementi: sighini A l'insemu di i numari intrei divisibili par 4 è B l'insemu di i numari intrei divisibili par 6. In stu casu, AB hè l'insemu di i numari intrei divisibili sighi par 4 sighi par 6, vali à dì tutti i numari intrei divisibili par 12.

L'insemi di i Numari pari è di i Numari dispari sò disghjunti; infatti un numaru ùn pò micca essa à tempu paru è disparu. L'intarsizzioni di sti dui insemi hè dunqua l'insemu biotu.

Da vida dinò

Noti


Fonti

'Ss'articulu pruveni in parti o in tutalità da l'articulu currispundenti di a wikipedia in talianu.